Portaalaccount, wachtwoord reset, inzicht in toegang

Indien je een cursist, klant of instructeur voor een portaal (indien actief) toegang geeft wordt er direct een mail gestuurd met een wachtwoord reset. Dit geeft de gebruiker de mogelijkheid om zelf een wachtwoord te kiezen en in te stellen.

Hier zijn nog wel eens vragen over. En graag leggen wij uit hoe dit precies werkt.

Werking account aanmaken voor cursist of contactpersoon

Door bij een cursist of contactpersoon te kiezen voor ‘portaal inloggen’ = ja zal deze toegang krijgen tot een portaal naar keuze (indien actief). Zie ook hier meer informatie. Bij het aanmaken van zo’n account wordt er e-mail klaargezet in de communicatiequeue welke nog wel actief verstuurd moet worden door de opleider.
De cursist of contactpersoon krijgt een mail met een reset-token waarmee de gebruiker zelf een wachtwoord kan invoeren.

Meer informatie en cursist of contactpersoon helpen

Wij snappen dat het vervelend is dat het inloggen soms niet werkt en dat je je klant zo snel mogelijk wil helpen. En daar wil je Planaday ook niet voor gebruiken, want zij kunnen ook niet veel voor je betekenen in het kader van veiligheid. Daarom nodigen wij je graag uit het volgende artikel in onze handleiding door te lezen als je hulp nodig hebt.

Tip: Wil je je cursist of contactpersoon helpen met wachtwoord-reset? Lees dan de handleiding bij onderdeel ‘Inzicht in status (wachtwoord reset) van cursist of contactpersoon / helpen’

Benieuwd of Planaday bij jouw organisatie past?

Plan eenvoudig je cursussen in met locaties, materialen, automatiseringen & taken middels een wizard.

Neem contact op

Deel dit artikel!